Мовленнєві вправи

 
Мовленнєві вправи з використанням різних
інтерактивних методів



     Для розвитку  мовленнєвої взаємодії широко застосовую мовленнєві вправи з використанням різних інтерактивних методів. Такі вправи можуть проводитися не тільки на заняттях, а й під час різних режимних процесів. Ігрова форма спонукає дітей до активності та мовленнєвої творчості,  дає змогу створити умови, за яких дошкільники швидко набувають необхідного досвіду комунікативної діяльності.

Вправа «Доброго ранку !»
з використанням інтерактивного методу «Дебати»

Мета: учити дітей добирати мовленнєві засоби під час привітання одне з одним, прислухатися одне до одного.
Хід вправи
       Діти сідають кружка. Пропоную кожній дитині сказати усім іншим «Доброго ранку» та повідомити, який у неї настрій та чому. Якщо у дитини поганий настрій або є проблема, інші пропонують способи, як підняти настрій, або розв’язати проблему.
Аналіз вправи:
Чи подобається вам ділитися зі своїми друзями своїми почуттями, чому?
Як ви гадаєте як ліпше вийти з важкої ситуації – поодинці чи разом?
Кому ми з вами сьогодні допомогли?

Вправа «Павутина» з використанням
інтерактивного методу «Мікрофон»

Мета: учити дітей добирати мовленнєві засоби під час розповіді про себе, спілкуватися одне з одним ; розвивати зв’язне мовлення, уважність, пам’ять.
Обладнання : клубок ниток.
 Хід вправи
    Діти сідають кружка. Тримаю в руці клубок ниток та пропоную кожному учаснику розповісти про себе. Розпочинаю я. Після розповіді, тримаючи кінець нитки в руці передаю клубок дитині, яка сидить навпроти. Після розповіді ця дитина передає клубок іншій, міцно тримаючи нитку. Так клубок передається з рук в руки, поки всі діти не візьмуть участь у вправі і не стануть частиною одної павутини.
     Можна ускладнити вправу, пропонуючи дітям розплутати павутину, а для цього кожен учасник повинен повернути клубок попередній дитині, називаючи її ім’я.
Аналіз вправи :
Як ти себе почуваєш?
А на початку гри ти хвилювався?
Чи важко тобі було запам’ятовувати інші розповіді?

Вправа  «Чарівна квітка» з використанням
інтерактивного методу «Асоціативна квітка»

Мета: учити дітей створювати логічну схему на основі асоціацій; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу.
Обладнання: картки у формі кружечків і пелюсток з зображенням різних понять.
Хід вправи
Пропоную дітям об’єднатися у команди. Кожна команда створює «чарівну квітку» за допомогою карток з зображенням різних понять, що асоціюються з тим поняттям, зображення якого знаходиться в центрі «чарівної квітки». Пропоную кожній команді презентувати свою «чарівну квітку». У центрі «чарівної квітки» зображення :  «пори року», «транспорт», «квіти», «явища природи». Перемагає команда, яка створила найбільшу «чарівну квітку».
Аналіз вправи:
Чи сподобалося тобі створювати «чарівну квітку»?
Чи складно було?
Чи допомагала тобі команда?
На яку тему ви хотіли б створити чарівну квітку наступного разу?

Вправа «Що змінилось?»
 з використанням інтерактивного методу «Удвох»

Мета : учити дітей працювати у парах ; розвивати спостережливість, увагу.

Хід вправи
Пропоную дітям об’єднатися у пари, роздивитися одне одного, потім повернутися спиною одне до одного. Кожний учасник змінює свій зовнішній вигляд – змінює зачіску, знімає або одягає кофточку тощо. Повертаючись один до одного, діти уважно роздивляються і визначають, що змінилося у зовнішньому вигляді напарника.
Аналіз вправи:
Чи складно було змінити свій зовнішній вигляд ?
Як ти гадаєш, що складніше – змінити свій зовнішній вигляд чи відгадати, що змінилось у зовнішньому вигляді товариша?
Чи сподобалась тобі гра?
Вправа «Несподівані картинки»
 з використанням Інтерактивного методу «Синтез ідей»

Мета : учити дітей колективної роботи , під час якої учасники вправи можуть побачити, який внесок робить кожен член групи у загальний проект.
Обладнання : папір і олівці для кожної дитини.
Хід вправи
Пропоную дітям об’єднатися в групи і сісти за столики по колу. За сигналом діти починають малювати за заданою темою. Потім за сигналом діти обмінюються малюнками з сусідом ліворуч, а наступного разу – з сусідом праворуч, кожного разу домальовуючи чужий малюнок. Обмін малюнками триває доки кожен не поверне свій малюнок.
Аналіз вправи :
Чи подобається тобі малюнок, який ти почав малювати ?
Чи сподобалося тобі домальовувати чужі малюнки?
Який малюнок тобі сподобався найбільше ?

Немає коментарів:

Дописати коментар